LÉTO 2023 = dětské barokní dílny

10. - 14. července 2023
Zábava i poučení pro hudební děti od 8 let.                                                                 

Na léto 2023 jsme pro vás připravili

DĚTSKÉ BAROKNÍ DÍLNY

pro děti od 8 let 

CENA

  • formou příměstského tábora  2650,- Kč
  • nebo s ubytování  4750,-Kč

TĚŠIT SE MŮŽETE NA HUDEBNÍ I ZÁBAVNÝ PROGRAM

  • výuka hry na hudební nástroje (zobcová a příčná flétna, housle, cembalo) a zpěv
  • dílny zajištěny zkušenými kvalifikovanými lektory (učitelé ZUŠ a konzervatoří)
  • spousta her a soutěží
  • závěrečný společný koncert

Zázemí poskytují budova a zahrada konzervatoře, pro ubytování poslouží Domov mládeže ve 2. patře budovy konzervatoře.

LEKTOŘI

VOJTĚCH SPURNÝ - cembalo

Vojtěch Spurný

Narodil se v roce 1964. Studoval na Pražské konzervatoři (hra na flétnu a na klavír), na Akademii múzických umění v Praze (obory operní režie, dirigování a hra na cembalo) a na Vysoké škole v Utrechtu (hra na cembalo a provozovací praxe staré hudby). K jeho pedagogům patřili mj. Helmut Rilling, Johann Sonnleitner a Kenneth Gilbert. Jako asistent režiséra a dirigenta spolupracoval mj. s Bohumilem Gregorem, Davidem Radokem (Národní divadlo v Praze) či Arnoldem Östmanem (Zámecké divadlo v Drottningholmu). Již během studií dirigoval symfonické orchestry a současně se věnoval operní režii (Mozartova Figarova svatba, aktovky Bohuslava Martinů a Bendův Lazebník sevillský v divadle DISK, Gaglianova Dafné na barokním festivalu ve Valticích, Lortzingova Zkouška na operu v České televizi). Jako dirigent si zaslouženou pozornost získal pohotovým záskokem ve Smetanově Prodané nevěstě při hostování Národního divadla v Bratislavě (1993) nebo českou premiérou Scarlattiho oratoria Agar (interpretace na staré nástroje) na festivalu Starý zákon v umění (1995). V sezoně 1996/1997 přijal nabídku opery v Göteborgu, kde nastudoval a dirigoval Rossiniho operu Cesta do Remeše, která byla kritikou označena za jednu z nejlepších inscenací posledních dvaceti let. V červnu 1998 spoluinscenoval s režisérem J. A. Pitínským Purcellovu operu Dido a Aeneas v plzeňském divadle (se souborem Musica Solutaris), která byla kritikou vyhlášena inscenací roku 1998. V sezoně 2000/2001 nastudoval v Göteborské opeře Rossiniho Lazebníka sevillského. V letech 1999-2004 byl Vojtěch Spurný stálým dirigentem Státní opery Praha. V sezoně 2002/2003 zde zastával funkci uměleckého šéfa a dnes je v tomto divadle stálým hostujícím dirigentem. Během svého působení zde nastudoval či přestudoval 8 operních titulů. Intenzivně se věnuje také koncertní činnosti – jako hráč na klávesové historické nástroje i čtvrttónový klavír. Se souborem barokních nástrojů Musica Salutaris, jehož je uměleckým vedoucím, uvedl v roce 2000 v zámeckém divadle v Litomyšli českou premiéru první dochované opery Jacopa Periho Euridice. Průběžně pracuje na nahrávce kompletního ročníku Telemannových kantát pro Český rozhlas. Od roku 1999 Spurný trvale spolupracuje s Českou komorní filharmonií a od roku 2003 je jejím hlavním dirigentem. Od roku 1991 působí každoročně též na mistrovských kurzech Ticino Musica ve Švýcarsku (cembalo, klavírní spolupráce, operní kurz, vedení operního studia). Jako klavírista se po boku mezzosopranistky Dagmar Peckové zúčastnil mistrovských kurzů v rámci Schleswig-Holstein Musikfestival. V současné době působí jako hostující dirigent Jihočeské filharmonie, zastává funkci šéfdirigenta v opavské opeře a pedagogicky působí na Církevní konzervatoři Německého řádu v Opavě, jako vyučující hry na cembalo.

ANEŽKA WACŁAWIK - flétny
Anežka Wacławik je instrumentaliskou specializující se na historické příčné a zobcové flétny. Historickou interpretaci hudby starších stylových období studovala na Janáčkově Akademii Múzických umění v Brně, Královské konzervatoři v Den Haagu (NL) a Conservatorium van Amsterdam (NL). V současnosti je studentkou Universität Mozarteum v Salcburku (AT). Vedle studia na hudebních akademiích konzultovala svoji hru s předními světovými hráči na historické flétny (Barthold Kuijken, Ashley Solomon, Walter van Hauwe, Bollette Roed, Eric Bosgraaf, Peter Holtslag, Michael Posh, Alexis Kossenko, Kerstin de Witt…). Měla možnost spolupracovat s některými z předních světových autorit na poli historicky poučené interpretace - Centre de musique baroque de Versailles (FR), Oh! Orkiestra Historiczna (PL) nebo Arte dei Suonatori (PL). Jako sólistka, členka komorních seskupení nebo orchestrů se zúčastnila množství hudebních festivalů jako Festival d’Ambronay (FR), Musica Antica (NL), All’Improvviso (PL) nebo Letní slavnosti staré hudby (CZ). Vedle hráčských aktivit se od roku 2014 věnuje také pedagogické činnosti na konzervatořích v Opavě (od 2020) a Brně (od 2022), kde vede třídy historických fléten.
MARKÉTA KNITTLOVÁ - housle

Markéta Knittlová studovala housle na plzeňské konzervatoři. Po absolutoriu se začala věnovat hře na barokní housle a jejich studiu v Praze, působila například v souboru Gioia della Musica a absolvovala interpretační kurzy u Catherine Mackintosh. Následně obor barokních houslí vystudovala na Dresdner Akademie für Alte Musik, a to pod vedením profesora Simona Standage.

Jejím domovským souborem je Collegium 1704, mimo to hostuje zejména v souborech Musica Florea a Lautten Compagney Berlin. V poslední době se podílela na nahrávání tří CD Vivaldiho fagotových koncertů se Sergiem Azzolinim a L’Onda Armonica.

Kromě své profesní dráhy působí Markéta Knittlová již řadu let též pedagogicky na ZUŠ Šimáčkova Praha.

ALENA HELLEROVÁ - zpěv
Alena Hellerová studovala zpěv na Konzervatoři Teplice, dále na Pražské konzervatoři a na Akademii múzických umění v Praze pod vedením Magdalény Hajóssyové. Dále se zdokonalovala na mistrovských kurzech u Magdy Nádor, Soni Ghazarian a Joela Frederiksena. Jako sólistka se představila v řadě oratorií, v kantátách i ve skladbách soudobých autorů; spolupracovala s dirigenty, jako jsou Tomáš Netopil, Ondřej Kukal, Stanislav Vavřínek či Peter Vrábel; hostovala se Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK, s Moravskou filharmonií Olomouc, Pardubickou komorní filharmonií, Filharmonií Bohuslava Martinů Zlín, Komorním orchestrem Berg a Komorním orchestrem pražských symfoniků. Od roku 2010 se intenzivně věnuje barokní hudbě. Je členkou Collegia Vocale 1704, s nímž koncertovala i jako sólistka na prestižních festivalech ve Francii (La Chaise-Dieu, Sablé, Pontoise), v Holandsku (Festival Oude Muziek Utrecht, Wratislavia Cantans), Německu (Regensburg, Berlín) aj.

CENA ZAHRNUJE

  • lektory, pedagogický dozor, pojištění, obědy a svačinky, pitný režim, režijní náklady, odměny...

PŘIHLÁŠKA ZDE

léto 2023 - dětské barokní dílny
léto 2023 - dětské barokní dílny



Bližší informace:

Mgr. Nikola Sklenářová, Ph.D.
Mgr. Nikola Sklenářová, Ph.D.
ředitelka školy, pedagog


PŘÍPRAVNÉ KURZY K TALENTOVÉ ZKOUŠCE

PŘÍPRAVNÉ KURZY k talentovým zkouškám pro zájemce o studium, kteří již odevzdali Přihlášku. TERMÍNY PŘÍPRAVNÝCH KURZŮ: pátek 1. 12. 2023, pátek 8. 12. 2023, pátek 15. 12. 2023 a pátek 5. 1. 2024 Svou přihlášku do přípravných kurzů zašlete spolu s přihláškou ke studiu nebo pište e-mailem na steuerova@konzervator.cz